Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

Koukněte se na Liberec a okolí z výšky. Přijďte na vyhlídku! Od pondělí 5. 5. je otevřena vyhlídka na střeše budovy krajského úřadu, a to každý pracovní den od 8:00 hodin. V pondělí a středu do 16:30, v úterý a čtvrtek do 15:30 a v pátek do 14:00.

Dočasně je uzavřen hlavní vstup do budovy krajského úřadu. Ke vstupu slouží boční vchod C, kde se nachází i recepce.

Více informací
Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Mezinárodní Hackathon pro udržitelná přeshraniční řešení v Zittau zaměřený na udržitelnost zná své vítěze

Bc. Růžena Filipová Dis.

krajský RIS3 koordinátor

  • 13. 05. 2025 13:28
  • Rozvoj
  • Školství

Sdílet článek

Zittau, 12. května 2025 – O víkendu od pátku 9. května do neděle proběhl v německém Zittau úspěšný přeshraniční trojzemní Hackathon s tématem udržitelnosti. Akce se zúčastnili především studenti a další jedinci pobývající na území České republiky, Polska a Německa, kteří po dobu 48 hodin intenzivně pracovali na inovativních řešeních aktuálních environmentálních výzvách.

Vítězem hlavní ceny soutěže se stal mezinárodní tým kombinující studenty z české a polské strany, kde stranu českou reprezentovala studentka FUA TUL z Liberce Iaroslava Kalugina. Jejich vzdělávací platforma podporující povědomí o environmentálních otázkách s názvem FlowApp zaujala porotu svou originalitou a potenciálem pro reálné využití. Druhé místo obsadili čeští studenti Marián Mareš a Matěj Hrabal, kteří vymysleli řešení propojující farmáře a nové technologie ve formě digitálního ekosystému AGRION. Všechny prezentované nápady prokázaly vysokou úroveň kreativity a odborných znalostí.

 

„Byla nám přidělena oblast kolem řeky Mandavy v Žitavě, která pravidelně čelí environmentálním a ekologickým problémům, zejména povodním. Cílem našeho projektu bylo zvýšit povědomí o této situaci a zapojit lidi – především mladé – do aktivního vnímání a vztahu k samotné řece. Náš koncept spočíval ve vytvoření vzdělávací platformy, která by environmentální vzdělávání učinila názorným, praktickým a zábavným. Chtěli jsme přiblížit vědu, fyziku, ekologii a udržitelnost běžným lidem skrze herní zážitek. Myšlenkou bylo integrovat fyzické stanice do městské krajiny podél řeky a propojit je s digitálními nástroji (QR kódy vedoucí do aplikace). Pomocí této platformy může uživatel zábavnou formou experimentovat s různými scénáři (například: „Když začne pršet X kilometrů odsud, za jak dlouho dorazí vlna a 'zničí' město?“ nebo „Zkus umístit překážky do řeky a sleduj, jak změna proudu ovlivní tvar pramene“), dozvědět se o historii oblasti, o způsobech, jak předcházet ekologickým problémům, o významu drobných činů a o tom, jaký dopad může mít jednotlivec – a mnoho dalšího. Tento projekt v podstatě slouží jako znalostní centrum i hra zároveň.“, říká o vítězném projektu FlowApp jeho spoluautorka Iaroslava Kalugina.

 

Organizátoři plánují s vítěznými i dalšími zajímavými projekty dále pracovat. Budou představeny relevantním firmám s cílem nalézt pro ně praktické uplatnění a podpořit tak přeshraniční ekosystém v oblasti udržitelnosti.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky