Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Mladí Češi a Němci zkoumali, kudy vedou hranice mezi lidmi

Jan Mikulička

odborný zaměstnanec vztahů s veřejností

  • 17. 07. 2019 00:00

Sdílet článek

Spolupráci libereckých studentů s partnery z jiných zemí dlouhodobě podporuje Dramacentrum Bezejména, spolek, jehož cílem je nápomoc umělecké tvorbě dětí a mládeže Liberce. 

 První prázdninový týden strávilo padesát českých a německých dětí a studentů na společném pětidenním semináři s názvem Kudy vedou hranice v hotelu Kavka na Malé skále. Pomocí metod dramatu se účastníci zabývali hranicemi, které vedou nikoli mezi státy a národy, ale mezi studenty elitních škol a studenty učilišť, mezi dětmi z různého socioekonomického prostředí, mezi mladými lidmi z různých kulturních skupin.

Tyto hranice, ač na první pohled neviditelné, jsou pro budoucnost mladých lidí mnohem nebezpečnější, než hranice mezi státy. Lektoři vytvořili lekci dramatické výchovy na dané téma, kterou Dramacentrum Bezejména zdarma poskytne všem zájemcům z řad pedagogů Na semináři si děti a studenti udělali čas i na vzájemné poznávání, komunikaci v němčině, outdoorové aktivity a poznávání Českého ráje.

„Bohužel se stále častěji setkáváme s tím, že se už děti a velmi mladí lidé pohybují v určitých sociálních bublinách, že netuší, v jaké realitě žijí jejich vrstevníci z jiné sociální či kulturní komunity. Student elitního gymnázia má blíže ke studentovi z druhé strany planety, než k vrstevníkovi ze stejného města, navštěvujícímu učiliště. Tyto hranice samozřejmě podporují i sociální sítě. Zdá se nám pro budoucnost nezdravé, aby už takhle mladí lidé nechápali realitu života „jiných“. Nejde nám o nějakou naivní inkluzi, nechceme, aby učeň šel studovat gymnázium. Ale proč by si s tím gymnazistou nemohl jít odpoledne třeba zahrát fotbal… V rámci lekce řešíme s dětmi i zakořeněné předsudky. Proč například děti v rámci lekce automaticky přiřkly fiktivní postavě kopající do plechovky od piva sociální status učně nematuritního oboru, když na gymnáziu je zřejmě stejné procento studentů se zkušeností s alkoholem. Podobné předsudky jsou v nás všech. A tyto hranice se v rámci projektu snažíme bořit,“ poznamenala k projektu lektorka Miloslava Čechlovská
(miloslava.cechlovska@gmail.com).

Projekt Kudy vedou hranice podpořil Česko-německý fond budoucnosti, Liberecký kraj a Fond rozvojové spolupráce Statutárního města Liberec.

 

TZ: Dramacentrum Bezejména

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky