Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Náměstek hejtmana převzal certifikát na nové švýcarské vlaky

Mgr. Langer Jiří

  • 07. 05. 2010 13:03

Sdílet článek

 

Náměstek hejtmana LK pro dopravu Martin Sepp (ČSSD), generální ředitel Českých drah Petr Žaluda a zástupce firmy Stadler Peter Jenelten představili včera hodin na vlakovém nádraží v Liberci nový nízkopodlažní motorový vůz švýcarské firmy Stadler. Součástí akce byla i zkušební jízda do železniční stanice Liberec – Vesec. Prezentaci jednotky Regio Shuttle RS1 připravily České dráhy, Stadler a Liberecký kraj.

„Představením nové vlakové soupravy končí jedna etapa práce na modernizování železniční dopravy v Libereckém kraji, a začíná etapa druhá. Etapa, která naplní očekávání občanů kraje po kvalitním cestování na železnici,“ uvedl v úvodu náměstek.

Podle něj bylo výběrové řízení na dodavatele nových vlaků spojeno s mnoha obtížemi, ale díky maximální snaze uspokojit občany kraje a zkvalitnit osobní železniční dopravu byly úspěšně překonány a projekt se hmatatelně blíží k realizaci a nesporně úspěšnému konci. Skutečnost, že se vítězem výběrového řízení staly ČD, přináší výhodu v kontinuálním vývoji přepravy a v možnosti dál maximálně rozvíjet rozvoj a úroveň cestování po železnici v regionu.

Nové vlaky jsou jedním ze dvou základních pilířů spokojenosti cestujících, tím druhým je integrovaný tarif pro území Libereckého kraje. Spojením těchto pilířů vzniká naprosto komfortní prostředí pro cestování po železnici nejen po technické stránce, ale také po stránce možností výběru a volby vhodného propojení na jiné dopravní prostředky.

Od konce letošního roku budou tato nová vozidla zajišťovat po dobu patnácti let přepravu na Jizerskohorské železnici, což je páteř integrovaného dopravního systému IDOL. Tato vozidla díky své moderní konstrukci umožní zkrácení jízdy vlaků a umožní tak dynamičtější integraci osobní železniční přepravy v rámci celého systému. Zároveň dojde k nastavení dopravního konceptu tak, aby bylo zajištěno maximum přímých spojů, tedy bez nutnosti přestupování.

Vlakové soupravy, které budou dodány, jsou z velké části nízkopodlažní, vybaveny klimatizací a kvalitním hygienickým zázemím. Budoucnost železniční přepravy a její atraktivita pro cestující je založena na komfortu, technických schopnostech a spolehlivosti.

„Jsem si jistý, že právě tyto vlastnosti splňují právě představované vozy a také jsem si jistý, že vzniká naprosto jedinečná alternativa pro osobní přepravu v rámci regionu. Důsledky této nabídky a její zhodnocení ukáže čas, ale je nesporné, že se jedná o velký krok do budoucnosti a navrácení důstojné pověsti železničního cestování,“ upozornil Martin Sepp. 

České dráhy nasadí v Libereckém kraji do dvou let celkem šestnáct těchto vozů. Nové vlaky budou jezdit na tratích z Liberce do Frýdlantu a z Liberce do Harrachova. Motorové vozy nabídnou 70 míst k sezení, univerzální prostor pro přepravu velkých zavazadel, jako jsou kočárky, kola nebo lyže a sáňky. Samozřejmostí je vybavení pro vozíčkáře včetně bezbariérové toalety s uzavřeným systémem. Příjemnou atmosféru i v létě zajistí klimatizace.

„U provedení pro Liberecký kraj počítáme s rychlostí do 100 km/h, ale s možností provozu na naší nejstrmější trati z Tanvaldu do Kořenova," uvedlJaroslav Jirman z Ředitelství KCOD Liberec.

„Základem vozidlového parku v Libereckém kraji se od začátku roku 2012 stanou nové motorové vozy Regio-Shuttle RS1, které nabídnou všechny výhody moderního cestování,“ říká generální ředitel Českých drah Petr Žaluda a doplňuje jejich výčet: „Soupravy jsou bezbariérové, klimatizované, budou vybaveny uzavřeným systémem toalet i moderním audiovizuálním informačním systémem. Liberecký kraj tak bude mít do dvou let jeden z nejmladších vozidlových parků v České republice.“ K tomu přispívá i modernizace motorových souprav Regionova, které v Libereckém kraji jezdí již nyní. V regionu jezdí i další modernizované vozy nebo moderně řešené soupravy vyráběné v druhé polovině 90. let řad 854 a 843.

„V příštích letech chceme v Libereckém kraji provozovat také moderní dvouvozové motorové jednotky a počítáme se spoluprací s německým partnerem na lince Liberec – Drážďany, kde v kooperaci s Deutsche Bahn provozujeme již několik let moderní klimatizované soupravy,“ doplnil záměry modernizace vlaků v Libereckém kraji Petr Žaluda.     

Modernizace vozidlového parku Českých drah probíhá v úzké spolupráci s Libereckým krajem tak, aby nové soupravy splňovaly požadavky kraje na budoucí řešení dopravní obslužnosti. K tomu uvádí náměstek hejtmana Martin Sepp: „Výhodou vozů je možnost zavedení přímých spojů z centra kraje do regionálních center, např. z Liberce do Bílého Potoku nebo Frýdlantu. Spojené vozy pojedou z Liberce do Raspenavy, kde se rozpojí a pojedou do různých cílových stanic. Zavedením přímých spojů tak dojde ke zlepšení dopravní obslužnosti a odpadnou některé přestupy.“ 

Důležitá je také spolupráce regionu při financování modernizace, která se bude dít za podpory Regionálních operačních programů Evropské unie. „Nákup 16 vozů bude spolufinancován Evropskou unií, která tento projekt podpoří přibližně 300 miliony korun,“ doplnil Martin Sepp.

Motorový vůz Regio-Shuttle RS1 patří k nejúspěšnějším produktům společnosti Stadler Rail Group. To dokládají slova výkonného viceprezidenta pro prodej a marketing skupiny Stadler Rail Group Petera Jeneltena:

„Dodali jsme již více než 400 motorových vozů Regio-Shuttle RS 1 dvaceti různým provozovatelům. Úspěch stojí na naplňování individuálních přáních a potřeb jednotlivých dopravců. Moderně řešená pohonná jednotka, která splňuje nejnovější emisní normy, a současně příjemný interiér vozidla pro cestující, to jsou dnes nejdůležitější parametry – šetrnost k životnímu prostředí a komfort. Důležité jsou také požadavky na mobilitu osob s omezenou možností pohybu. Jsem přesvědčen, že České dráhy a Liberecký kraj si vybraly pro své zákazníky a obyvatele kvalitní produkt.“         

Informace o Českých drahách, a. s.

Akciová společnost České dráhy patří k předním železničním dopravcům v rámci Evropské unie. V roce 2009 využilo její spoje přes 163 milionů cestujících. V jízdním řádu 2009/10 vypraví České dráhy průměrně 7 500 spojů každý den.

 

Díky dořešení financování veřejné železniční dopravy může národní dopravce pokračovat v masivní obnově vozidlového parku. V roce 2009 investovaly České dráhy do modernizací a do nákupu nových vozidel přes 4 miliardy korun, v roce 2010 to bude 5 miliard. S tím samozřejmě úzce souvisí zlepšováním kvality všech poskytovaných služeb.

 

Pro snadnou orientaci cestujících vytvořily České dráhy nové webové stránky www.cd.cz a veškeré informace o spojích a cenách získají klienti 24 hodin také na lince Kontaktního centra 840 112 113. Na eShopu Českých drah nebo přes Kontaktní centrum je možné nakupovat jízdní doklady na vlaky kategorií Sp, R, Ex, IC, EC a SC. Zároveň zde dopravce nabízí výběr levných eTiketů do zahraničí a akčních zpátečních jízdenek ČD Tip do okolních zemí.

 

Informace o společnosti Stadler

Stadler Rail Group je společnost nabízející systémová, zákaznicky orientovaná řešení v oblasti kolejových vozidel. Skupina disponuje výrobním zázemím ve Švýcarsku (Altenrhein, Bussnang a Winterthur), v Německu (Berlin-Pankow a Velten), v Polsku (Siedlce), v Maďarsku (Pusztascabolcz a Szolnok) a rovněž v Alžíru (Algier). Nejnovější engineeringovou společností je Stadler Praha v ČR. Celkově skupina zaměstnává přes 3000 lidí.

V oblasti železniční dopravy jsou známá zejména Stadler vozidla GTW (501 prodaných vozidel), Regio-Shuttle RS1 (437 prodaných vozidel), jednotky Flirt (579 prodaných jednotek) a dále pak patrové jednotky DOSTO (125 prodaných jednotek). V oblasti městské hromadné dopravy se jedná o vozidla Variobahn (264 prodaných vozidel) a nově vyvinutá vozidla Tango (142 prodaných vozidel). Skupina Stadler dále vyrábí osobní vagony, dvounápravové posunovací lokomotivy a je celosvětovou jedničkou ve výrobě vozidel pro provoz na ozubnicových tratích.

Další informace na www.stadlerrail.com. 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky