Nová silnice už vede auta z centra Chrastavy
- 02. 09. 2009 00:00
[id:8652|autor:Mgr. Langer Jiří|email:jiri.langer@kraj-lbc.info|telefon:485 226 302|mobil:|aktualizace:]
V Chrastavě, která má 6 000 obyvatel dnes náměstek hejtmana LK por dopravu Martin Sepp a starosta města Michael Canov slavnostně otevřeli část přeložky silnice II. třídy, jejíž vybudování stálo přes 64 milionů korun.
„Předmětem záměru je přeložení průjezdního úseku sil. II/592 z oblasti centra Chrastavy do nové polohy podél řeky Jeřice. Tato úprava umožní dopravní zklidnění v centrální části města a odklon zásobovací dopravy pro průmyslový závod. Nově bude vyřešeno rovněž odbočení sil. III/272 51 ve směru na Václavce,“ uvedl náměstek hejtmana.
Dalším objektem stavby je podle něj úprava místní komunikace ve směru k objektu firmy Benteler, která umožní odklonění dopravy ze stávající ulice Školní. Po uvedení stavby do provozu lze předpokládat, že nedojde k žádné zátěži od automobilového provozu na obytnou zástavbu vzhledem k nízkým dopravním zátěžím na navrhované komunikaci.
„Dále lze předpokládat, že ve výhledu bude dále docházet ke snižování měrných emisí z automobilů vlivem používání účinnějších motorů s lepším spalováním a vlivem zvýšení podílu vozidel vybavených kvalitními katalyzátory,“ doplnil.
Nová přeložka ale zkomplikuje život, minimálně na rok, lidem žijícím v Pobřežní ulici. Pro ně se situace zlepší, až po dokončení II. etapy.
„Úprava trasy silnice III/272 51 na Václavice si vyžádá rekonstrukci dvou mostních objektů a novou trasu mezi mostními objekty, která se přesušena levý břeh potoka. Tento úsek etapy I-b bude mít největší dopad na stávající dopravní režim a vyžádá si zvýšenou pozornost při organizaci výstavby tak, aby celé území mohlo fungovat. Bude nutno umožnit přístup ke všem okolním objektům a rovněž řadovým garážím. Rekonstrukce obou mostních objektů bude třeba provádět po polovinách a umožnit tak stálý přístup vozidel v této lokalitě,“ řekl Martin Sepp.
Výstavba 2. etapy má začít na jaře příštího roku za cca 50 milionů korun.
„Opět by měla být financována z regionálního operačního programu,“ upozornil Michael Canov, který zároveň připomněl, že o výstavbu obchvatu, který má spojit čtyřproudou vozovku na trase Liberec – Děčín se silnicí vedoucí na Frýdlant, usiluje Chrastava od roku 1985. Teprve Liberecký kraj však poskytl peníze.
Poslední část etapy I-b (realizace místní komunikace) bude z hlediska dopravní obslužnosti jednoduchá. Půjde o propojení mezi stávající ulicí Školní a novou trasou sil.III/272 51 v prostoru stávajícího lesoparku. Účastníkům akce zahrála cimbálová kapela Dušana Kortlára.