Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Senioři chodí za ombudsmankou nejčastěji s potížemi v oblasti bydlení

Daníčková Blanka

tiskový mluvčí

  • 11. 03. 2016 13:52

Sdílet článek

Měsíc fungování poradny pro seniory, kterou nabízí krajská náměstkyně pro sociální resort Lenka Kadlecová, ukázal, že o konzultace bude velký zájem. Na „ombudsmanku“ se již obrátilo více seniorů, než se v počátcích očekávalo. Nejčastěji přichází lidé, kteří si nevědí rady ve spletitých životních situacích.

„V drtivé většině se na mě obrací lidé, kteří řeší vážné potíže v oblasti bydlení. A to ať již nájemního, kdy za mnou přišla seniorka, jejíž „domácí“ jí dělá evidentní naschvály, aby ji dostal z bytu pryč, nebo i v oblasti vlastnického práva. Otřásl mnou například osud dvou starších manželů, kteří doplatili na svou důvěřivost. Neprostudovali si pořádně, co při prodeji svého domu známému podepisují a nakonec přišli o střechu nad hlavou. A to i přesto, že se nový majitel zavázal k tomu, že je v domku nechá bezplatně dožít,“ uvádí příklady Lenka Kadlecová, která službu ombudsmanky v Libereckém kraji realizuje poté, co se inspirovala v jiných krajích.

S lidmi, kteří za ní přicházejí, ale řeší i jiné potíže ze sociální oblasti, například nepřiznání příspěvku na péči apod. Některé věci sice nemůže vyřešit na místě, ale bez pomoci zatím neodešel žádný z návštěvníků. Minimálně se jim vždy dostane rady, na kterou organizaci či instituci se mohou obrátit. A i to jim mnohdy velice pomůže.

„Jejich návštěvy jsou pro mne i velmi dobrým zdrojem informací. Dozvím se, co seniory v dnešní době nejvíce trápí. Můžeme tipovat a odhadovat, ale jen při osobním setkání si mohu udělat skutečný obrázek o jejich potížích,“ říká náměstkyně Kadlecová. Se získanými informacemi chce pracovat dále. „V případě, že se budou množit problémy v oblasti bydlení, zvažuji zorganizování semináře s odborníky, kteří seniory připraví na možné záludnosti, které mohou číhat ve smlouvách, ať již nájemních, kupních nebo prodejních. Nebylo by od věci ani účastníky informovat, jaká mají práva v oblasti bydlení,“ uzavírá Lenka Kadlecová.

Cílem náměstkyně je rozšířit informaci o nabízené pomoci ombudsmanky co nejširší veřejnosti. Pro začátek byly letáčky s nabídkou distribuovány do krajských domovů pro seniory a některých zdravotnických zařízení, a i nadále se bude jejich distribuce rozšiřovat.

Ombudsmanku mohou senioři navštěvovat v její kanceláři, na Krajském úřadě Libereckého kraje, každé první a třetí pondělí v měsíci. Najdou ji v kanceláři ve 4. patře, číslo dveří 417, od 13.00 do 16.00 hodin.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky