Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Senioři mohou od února využívat služeb krajské ombudsmanky pro sociální záležitosti

Daníčková Blanka

tiskový mluvčí

  • 26. 01. 2016 14:22

Sdílet článek

Od začátku února se senioři mohou se svými problémy obracet na krajského poradce. S jejich problémy jim poradí Lenka Kadlecová, náměstkyně hejtmana Libereckého kraje pro sociální resort. Fungovat bude podobně jako ombudsmanka a k dispozici bude dvakrát měsíčně.

Náměstkyně poskytne nejenom osobní poradenství, např. v případě, kdy se senior ocitne v neočekávané nebo v tíživé životní situaci, ale i zájemcům, kteří se nedokážou zorientovat jak v nabízené škále sociálních služeb, tak v informacích, na co vše mají ze zákona nárok.

„Pravidelně dvakrát v měsíci mě mohou zájemci navštívit v mé kanceláři, kde se jejich problémům budu osobně věnovat. Chtěla bych jim být jakýmsi sociálním ombudsmanem, a to vždy první a třetí pondělí v měsíci, včetně letních prázdnin, pokaždé mezi 13. a 16. hodinou. V tuto dobu za mnou mohou přijít bez ohlášení do mé kanceláře číslo 417 ve čtvrtém patře sídla krajského úřadu. Poprvé v pondělí 1. února 2016,“ zve náměstkyně, která také s nápadem zřídit poradnu pro seniory přišla.

„Při rozhovorech se seniory, s nimiž se setkávám během své práce, jsem zjistila, že mnohdy nevědí, kam se mohou obrátit, když potřebují pomoc v sociální oblasti,“ vysvětlila Kadlecová.  Seniory ve své kanceláři vyslechne, jejich situaci společně proberou, a pokud to bude potřebné, následně jim zprostředkuje přímou pomoc či je nasměruje na patřičnou zodpovědnou instituci.

Z počátku bude svou pomoc nabízet těm, kteří za ní přijdou do úřadu. Pokud však bude o službu větší zájem, pole působnosti se rozšíří i do dalších měst Libereckého kraje. „Zvažuji možnost pravidelných či nepravidelných návštěv některých z našich příspěvkových organizací, kde bych zřídila občasné detašované pracoviště, kde by se na mě senioři mohli obracet. Myslím, že je to nejjednodušší forma přímé pomoci, která nebude Liberecký kraj stát žádné finance navíc a přitom půjde o službu našim seniorům. Chci, aby věděli, že je zde vždy někdo ochoten je přijmout s vlídnou tváří,“ pokračuje Lenka Kadlecová.

Podobná funkce ombudsmana již existuje od počátku září v jedné z pražských městských částí, kde jen za první dva týdny zaznamenali obrovský zájem seniorů. 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky