Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Sestřičky měly konference v Krajské nemocnici Liberec

Mgr. Langer Jiří

  • 26. 06. 2014 15:54
  • Zdravotnictví

Sdílet článek

Jak komunikovat s pacientem, ale i sami mezi sebou bylo tématem druhé letošní konference nelékařských profesí, kterou pořádají sestřičky z Krajské nemocnice Liberec i pro své kolegyně a kolegy z okolních zdravotnických pracovišť. „Téma konference vítám a některá témata v programu mne doslova nadchla, protože si uvědomuji, že bez komunikace nikdo nemůže být dobrý doktor nebo dobrá sestra. Věřte tomu, že pacienti stále víc se znalostí svých práv a podporováni právním světem píší každý den velké množství pochval ale někdy i stížností na personál nemocnice. Známe svá slabá místa a budeme na nich pracovat. Tato konference je jednou z takových příležitostí,“ řekl na úvod konference generální ředitel a předseda představenstva KNL MUDr. Luděk Nečesaný, MBA. Jeho slova doplnila ředitelka pro ošetřovatelskou péči Mgr. Marie Fryaufová, která za organizační výbor konference podotkla, že téma středečního setkání pečlivě zvažovali a komunikaci považují za jedno z prioritních témat. „Věřím, že dnešní den bude pro všechny přítomné přínosem,“ konstatovala Mgr. Marie Fryaufová, která rovněž za celý organizační výbor a management nemocnice poděkovala vrchní sestře z oddělení klinické biochemie paní Zdeňce Rychnovské za její téměř dvacetileté moderování sesterských akcí s názvem „Purkyňky“. „Vážím si toho, dělala jsem to moc ráda a bavilo mě to, a proto bych vám chtěla popřát, aby se vám dařilo v pořádání všech příštích akcí,“ řekla Zdeňka Rychnovská. Zároveň ředitelka pro ošetřovatelskou péči poděkovala i paní Daně Gašparové z oddělení nukleární medicíny, která v liberecké nemocnici pracuje čtyřicet let. „Děkuji vám všem za to, že chodím ráda do práce a ráda pracuji v této nemocnici,“ podotkla Dana Gašparová.

Samotný program konference následně probíhal ve třech blocích, kdy v první části vystoupil odborník na zdravotnickou legislativu JUDr. Karel Hlaváček. „Z mého pohledu právníka je soudní spor výsledkem špatné komunikace,“ nastínil JUDr. Karel Hlaváček, který přednesl zdravotníkům několik praktických případů, v nichž selhala komunikace lékařů i sester s pacientem, což vedlo k žalobám na české nemocnice. „Podstatou komunikace v nemocnici je to, že lékař nebo zdravotnický pracovník nemůže v komunikaci podceňovat pacienta, ale musí stavět na tom, co pacient ví a naučit ho s těmi informacemi pracovat. Dnešní komunikace s pacientem už není jenom o tom, aby mu lékař nebo zdravotník udělal přednášku, ale o tom, aby ho edukoval, aby pacient uměl zpracovat to, co si někde nastudoval a učinil z toho správný závěr,“ vysvětlil JUDr. Karel Hlaváček s tím, že v době komunikačních technologií se stává komunikace s pacientem zcela klíčovou v předcházení soudním sporům.

Ve druhém bloku si účastníci mohli poslechnout přednášky libereckých sester na téma domácích porodů, dárcovského a transplantačního programu, ale také přednášky na téma jak mít rád svého pacienta, či jaké jsou techniky zjišťování potřeb u nekomunikujících klientů.

Ve třetí části si pro přítomné v odpoledních hodinách připravil Pavel Kučera ze společnosti Team test prezentaci na téma Komunikační dovednosti. „Cílem naší prezentace bylo přinést celkově nový pohled na komunikaci, a to především na odvážnou komunikaci. Přímo pro nemocnici jsme vytvořili komunikační trojúhelník mezi body: jak předejít problémům; co všichni chceme, co chce nemocnice, co chci já a co chce pacient a jaké jsou moje postoje. Tím jsme se dostali ke třetímu bodu, co dělat, když chci sám předejít potížím v komunikaci,“ uzavřel Pavel Kučera.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky