Koukněte se na Liberec a okolí z výšky. Přijďte na vyhlídku! Od pondělí 5. 5. je otevřena vyhlídka na střeše budovy krajského úřadu, a to každý pracovní den od 8:00 hodin. V pondělí a středu do 16:30, v úterý a čtvrtek do 15:30 a v pátek do 14:00.
Škodní událost-poškození páternosteru
- 26. 05. 2025 11:03
- 106/1999
Předmět žádosti: žadatel požadoval odpovědi na následující dotazy týkající se škodní události poškození páternosteru, která nastala dne 14.1.2021
1) Kopie realizační smlouvy na opravu páternoster, která byla uzavřena s dodavatelem v konkrétní zakázce, případně odkaz na ni.
Odpověď:
Přílohou č. 1 přikládáme kopii smlouvy o dílo ze dne 15. 4. 2003 se zhotovitelem Karlem Sedlákem, se sídlem: Dobřejovická 332, 252 43 Průhonice, která je uzavřena na dobu neurčitou a zohledňuje i havarijní opravy.
2) Položkový rozpočet nebo jiný dokument, ze kterého je patrné, co konkrétně bylo v rámci opravy provedeno a jaké byly jednotkové ceny.
Odpověď:
Přílohou č. 2 přikládáme rozpis prací k havarijní opravě.
3) Jaké byly celkové náklady na opravu páternosteru?
Odpověď:
Celkové náklady na opravu páternosteru činily: 897.600 Kč bez DPH, tj. 1.086.096 Kč včetně DPH.
4) Popis způsobené škody páternosteru, tj. k jakým poškozením při škodné události došlo.
Odpověď: Poškození páternosteru: zdeformované 3 kabiny z celkových 36.
5) Popis škodné události, tj. za jakých okolností a jakým způsobem došlo k poškození páternosteru?
Odpověď:
Popis okolností škodné události: Navzdory zákazu, který je na místě řádně vyznačen, vstoupil zaměstnanec servisní společnosti do páternosteru s hliníkovým žebříkem. Při jízdě kabiny směrem dolů narazila horní část žebříku do stropu výtahu, zatímco spodní část zůstala zachycena o podlahu patra, odkud pracovník nastupoval. Přestože je výtah vybaven třemi bezpečnostními pojistkami proti zranění – nad vstupem do kabiny, v podlaze a ve stropě u vstupu – žádná z nich nebyla žebříkem aktivována. Došlo k deformaci žebříku, pracovníkovi se podařilo vystoupit o patro níže. Kabina následně pokračovala v pohybu, projela dolní úvratí až do horní, kde se z dosud nezjištěných příčin (pravděpodobně v důsledku vychýlení či deformace kabiny) zasekla. Na základě hluku, který incident způsobil, byl páternoster nouzově zastaven pomocí havarijního vypínače.