Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Vlakem z Liberce do Prahy za hodinu. Cokoli jiného nemá smysl

Mgr. Andrea Fulková

vedoucí oddělení tiskového a vnějších vztahů

  • 13. 04. 2019 00:00

Sdílet článek

Česká a evropská železnice pro 21. století – Jeden společný trh bylo téma setkání odborníků a zájemců o oblast tohoto druhu přepravy. Programem dvoudenního setkání, které se konalo 11. a 12. dubna, byla železniční doprava a legislativa, její financování, technické normy nebo příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí. Setkání se zúčastnil také hejtman Martin Půta, který znovu upozornil na nutnost moderního a rychlejšího vlakového spojení mezi hlavním a krajským městem.

„Jsme jediné krajské město, pro které Ministerstvo dopravy ČR neobjednává žádné rychlíkové přímé spojení s logickým odkazem na to, že o toto dotované spojení, které trvá dvě a půl hodiny není moc zájem. Tím se ocitáme v začarovaném kruhu, kdy ministerstvo říká, že vlakem nikdo nejezdí, není o něj zájem a nikdo ho nepotřebuje, a proto oni nebudou nic objednávat a z toho důvodu není ani potřeba modernizovat trať,“ řekl hejtman Martin Půta ve svém příspěvku. „Problémem je samozřejmě povolená rychlost vlaku s ohledem na charakter tratě. Zatímco do Pardubic a Ústí nad Labem jede vlak rychlostí 130 kilometrů za hodinu, do Turnova vlak jede méně než 100 kilometrů za hodinu,“ doplnil Půta.

Zastaralost tratě Liberec-Praha potvrdila i prezentace Jiřího Pohla ze společnosti Siemens, která ukázala časové srovnání spojení krajských měst s Prahou a rozdíly v technických parametrech napojení jednotlivých krajů na hlavní metropoli.

Od zástupců Ministerstva dopravy ČR a Správy železniční dopravní cesty zaznělo, že se tímto problémem napojení na sever republiky zabývají, ale časové možnosti trati zatím nejsou schopni upřesnit.  

„Lidé do Prahy z Liberce jezdí se soukromými přepravci v nedotovaných autobusech, které jsou v hlavním městě za hodinu. Proto jakákoli změna ve vlakové dopravě mezi Libercem a Prahou, která nebude konkurenceschopná, je zbytečná a nemá žádný smysl,“ uzavřel hejtman Půta.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky